Barefusser ud af vinterhiet…

…mine fødder har nu ikke været i vinterhi. Det er bare min blog der har ligget og snorket den sidste del af vinteren, hele foråret og nu halvdelen af sommeren. Det bør der laves om på.

Over de næste uger regner jeg med at rette op på tingene. Her i dag vil jeg bare lige tvinge mig selv til at skrive lidt om hvad der kommer, for at komme i gang igen.

Over de 5 måneder der er gået siden sidst vil jeg ikke sige, at jeg har ligget på den lade side. Jeg har løbet en 400 km og er kommet mig over mine vabelproblemer. Der er dog stadig lidt irriterende rester som jeg håber snart er væk. Mere om det senere.

400 km er dog ikke særligt meget når det også omfatter et halv- og helmaraton (Helvede i Nord og Københavns maraton). Det kunne jeg også mærke til maratonet. Jeg gik pænt død halvvejs, men så fik jeg lært hvordan det er at have krise en 15-20 km. Planen er at lave en beretning af de to løb, så er der også noget at lave her på bloggen. Til begge løb blev jeg dog interviewet til to forskellige aviser, så det kan være nogen af jer allerede ved hvordan det gik. Efter Københavns maraton kom mine fødder endda på forsiden af Jyllandsposten. Her gik jeg lige og troede at noget sådant ville aldrig ske. Men der skal åbenbart bare et par beskidte fødder til.

Udover de to journalister har jeg også snakket med en journaliststuderende, en fra DR og en fra Weekendavisen. Den første har lavet en fi artikel, den anden vendte aldrig tilbage efter en meget kort telefonsamtale og den sidste har jeg aftalt at mødes med om en uges tid eller så. Jeg skal nok fortælle mere om det senere.

Derudover har jeg fundet ud af, at der er en del flere danskere, der er begyndt på at løbe uden sko. Der er endda en gruppe på Facebook for danske barfodsløbere (Barfodsløb hedder den).  Da der også er kommet en del henvendelser her og på diverse fora, er det på tide jeg vågner op til dåd igen. De spørgsmål og kommentarer jeg har fået, skal jeg nok tage mig af i løbet af et par dage.

Men jeg skal også ud i det gode vejr og nyde naturen. Der skal nok også løbes lidt. Jeg er i hvert fald ikke oppe på de 40-50 km. uger jeg burde løbe. Der skal jo nok lidt træning til inden jeg begiver mig ud på et maraton igen. Pt ligger jeg og tænker på at løbe H.C. Andersen maraton til september. Jeg klemmer nok også et 25 km. terrænløb ind sidst i august (også på Fyn).

Det må vist være nok for nu. Mere følger også flere interessante henvisninger til begivenheder i det store udland.

2 kommentarer to “Barefusser ud af vinterhiet…”

  1. Birthe P Says:

    Dejligt at der kom gang i bloggen igen 🙂
    Jeg glæder mig til at læse dine fortællinger fra løbene. Jeg har selv lige løbet ½-marathon ved vestkysten, North Sea Beach Marathon, på bare fødder naturligvis, og har skrevet en lille beretning om det på min blog: http://garngalleriet.typepad.com/barfodslb/

  2. Peter Says:

    Det var på tide! 😉

    Det er en fornøjelse at læse din blog – der har bare været for lidt af den i for lang tid. Den er til stor inspiration for sådan en som mig, der selv eksperimenterer med nøgne fødder.

Skriv et svar

