Tilbage med hyggeløb

Det er efterhånden ved at være ret lang tid siden jeg har skrevet på denne blog sidst, trods talrige opfordringer fra andre barfodsløbere. Det er ikke fordi jeg ikke har løbet siden sidst. Næ, der har sneget sig et maraton og lidt andet godt ind. Men jeg har også været på ferie og har haft arbejde, hvor jeg rejste meget frem og tilbage mellem Århus og København (og England). Det har desværre også betydet, at jeg efterhånden er kommet i ret dårlig form. Det er jeg dog i gang med at rette op på. Samtidig har jeg også fået lidt mere ro på mine rejseaktiviteter, så jeg skal også have gang i denne blog igen.

Der er nu ret mange barfodsløbere derude. Også flere der løber langt helt uden sko. Det er dejligt, at man ikke føler sig som den eneste der har succes med barfodsløb. Der florere desværre en del historier, om folk der ikke har haft gode erfaringer med barfodsløb. Vi må vise dem, at man sagtens kan have gode erfaringer med barfodsløb. Især hvis man ikke bliver for ivrig.

Derfor, og i anledningen af midten af det meteorologiske efterår, tænkte jeg at holde et lille hyggeløb søndag d. 21. oktober. Nu sprang jeg jo sommer over i Fodens Bare Årstider, så jeg må hellere komme i gang med løbsserien igen. Da jyderne hele tiden brokker sig over, at alle barfodsløbene er i København, bliver det denne gang i Århus. Så må vi se, om der er nogen interesse der. Vi mådes kl. 10 ved Tangkrogen (bare der ved de små træer) og hygger et par timer.

Jeg har ikke haft så lang tid til at finde den perfekte barfodsrute, men herfra kan vi i hvert fald ligge en 5 km rute, der indeholder alt fra græs over sand til ”fakir”-grus og bakker. Jeg skal gerne demonstrere løb på alle underlag og fortælle lidt om teknik osv.

Der er ikke nogen officiel tilmelding men smid lige en kommentar her hvis du kommer. Så venter vi på dig. Det er helt gratis og jeg skal nok sørge for lidt at drikke. Hvis der er nogen ønsker sig andet (som kage og lign.), er I velkommen til at medbringe det til os alle. Jeg kender ikke til nogen omklædning i nærheden, så det må man klare i det fri.

Ind til vi forhåbentligt ses vil jeg underholde lidt med løbsberetninger fra tidligere.

Tags: , , ,

2 kommentarer to “Tilbage med hyggeløb”

  1. Birthe Pedersen Says:

    Et herligt initiativ! Og jeg tror ligefrem jeg kan den dag, så her er en forsigtig tilmelding fra mig 🙂

Skriv en kommentar