Løb og blad

Det kunne lige så godt være løb og glad!

I hvert fald er jeg glad, når jeg løber og det vil jeg gerne dele med andre. Derfor har jeg også nu besluttet igen at holde et lille løb i forbindelse med International Barefoot Running Day d. 5. maj. Det har jeg gjort en gang før. Det var en god oplevelse for de få Københavnere der deltog. I år kommer det af praktiske grunde til at ligge i nærheden af Århus. Hvis der ikke kommer noget uforudset i vejen, bliver det med start og mål ved Moesgård Strand. Jeg regner med at lave en kort og en længere distance. I år vil det bare blive et almindeligt ‘hvem kommer først” løb. Men jeg regner med, at ruten bliver en rigtig fryd for de små fusser. I hvert fald er der mulighed for vandpassager og masser af løb på små stier. Nogen vil måske kalde det et trailløb.

Da jeg ikke lige ved, hvornår jeg får de sidste detaljer på plads, tænkte jeg, at folk skulle have en advarsel, så de kan komme det i kalenderen. Det eneste jeg ved nu er, at ruten bliver sjov og udfordrende og det ikke kommer til at koste meget. Jeg skal bare lige have til slik, saft og kage.

Men I venter, kan I læse i det engelske blad Barefoot Running Magazine. Selv vil jeg prøve at løbe noget mere. Det halter lidt selvom formen er fornuftig træningsmængden taget i betragtning.

Tags: , , , ,

Skriv et svar

