At udfordre sig selv…

Det er vigtigt, at man en gang i mellem flytter sig ud af sine kendte omgivelser. Det er både udviklende og man lære sig selv bedre at kende ved at skubbe til sine grænser. Det behøver ikke at være særligt ekstremt. Man behøver hverken at løbe et maraton i -40C eller bestige Mount Everest for at gøre det. Det kan lige så godt være små ting i ens hverdag man gør på en mere udfordrende måde.

Det var i hvert fald det, jeg kom til at tænke på, da jeg overvejede, hvorfor jeg nu havde valgt 1km med ubehageligt grus frem for en behagelig muddersti. Jeg viste jo udmærket, at grusvejen var frossen og alle de ubehageligt skarpe sten lå oven på jorden. Samt at den efterfulgtes af en flittigt benyttet ridesti, ligeledes med ubehageligt grus. Som også var frossen i ubehagelige og ujævne former.

Men hvis man ikke prøver det mindre behagelige terræn, lærer man aldrig at begå sig på det. Det er jo let bare at løbe på de stier man ved er behagelige og let fremkommelige. Men som jeg tit siger, fødderne skal have nogle tæsk for at blive stærke. Jeg må da også erkende, at det får de en gang i mellem. På den anden side har jeg fundet ud af, at jeg kan udsætte dem for mere, end jeg troede da jeg startede. Og nu kan de både klare flere tæv og de kommer sig hurtigere efter skrammerne.

Men i dag var det ikke kun fødderne der blev sat på prøve. I stedet for at løbe ind i læ, valgte jeg at løbe ud til kysten for at blive blæst godt igennem. Der er nemlig så mange dejlige stier derude i skoven ved kysten. Selv om det var -3C og kuling, føltes det faktisk varmt (jeg havde også tøj på til det). Især da jeg vendte og løb med vinden…

Ellers ser jeg bare frem mod d. 5. Jeg håber der snart kommer lidt flere tilmeldinger. Ellers må jeg jo til at reklamere lidt mere for det blandt “normale” løbere. Jeg har ellers lige fundet ud af, at man godt kan undgå mudderet på den korte distance. I tilfælde af der er nogen der ikke gider det.

Tags: , , , , , ,

2 kommentarer to “At udfordre sig selv…”

  1. Birthe Pedersen Says:

    Du er bare så sej!!
    Hvor er mødestedet d. 5/5? Og hvornår på dagen er det? Jeg vil rigtig gerne deltage, men er ikke sikker på at det passer ind i planerne i øvrigt.

Skriv et svar

